Антифриз відрізняється від води наявністю змащувальних та антикорозійних властивостей. До того ж він не замерзає на морозі та закипає за більшої температури. Інші переваги – висока ефективність, що забезпечує якісне охолодження двигуна машини. Ці особливості зумовили поширення антифризу.
Понад те, з’явилося кілька його різновидів, розроблених спеціально під певні моделі машин. Нерідко водії-початківці задаються питанням, що буде, якщо залити воду замість антифризу. Миттєвої реакції очікувати не варто. Машина заведеться, попрацює протягом певного часу. Але мотор та система охолодження постраждають. При досягненні t+100 °С вода почне кипіти. Це може спричинити розрив патрубків або пошкодження розширювального бака. Металеві складові покриються іржею, але в системі охолодження утворюється характерний наліт. Якщо використовувати воду при мінусовій температурі повітря, то вона перетвориться на лід, кристали якого завдадуть значної шкоди внутрішній начинці машини.
Тому воду можна застосовувати виключно при настанні форс-мажорних ситуацій, наприклад, при поломці системи охолодження або витік антифризу. Так, при падінні ОЖ до критичного рівня допустимо її додати, щоб дістатися СТО. Правильніше в цьому випадку використовувати дистильовану, але якщо її немає під рукою, доведеться взяти звичайну. За будь-якого розкладу це краще, ніж їхати з «порожньою» системою. Після завершення ремонту слід промити її, після чого заповнити рекомендованим виробником засобом.
Досвідчені водії завжди возять у машині дистильовану рідину. У її складі відсутні сторонні домішки, здатні не найкраще вплинути на функціонування мотора. Вода стане в нагоді у разі протікання радіатора, щоб дістатися до СТО з мінімальними втратами. Водночас такий захід має тимчасовий характер. Відразу після прибуття на місце слід використовувати антифриз.
Цікавий факт: радянські машини успішно працювали на воді, тоді як продукція іноземних виробників не відрізняється подібною «всеїдністю». Деякі американські та японські моделі не заведуть навіть при застосуванні дешевих коштів.
Якщо неприємність сталася в холодну пору року, використовувати звичайну рідину категорично забороняється. Вода замерзає при мінусових температурах, що спричинить труднощі із запуском двигуна, а також може призвести до пошкодження бачка. Тому взимку в машину варто заливати лише антифриз.
Влітку також рекомендуються спеціальні склади, що забезпечують двигуну якісне охолодження. Змішування антифризу з водою дасть змогу скоротити витрати на обслуговування машини, але така економія дуже сумнівна, обов’язково «відгукнеться» через деякий час. Розглянемо докладніше, у чому полягає небезпека такого підходу.
Важливий нюанс! Якщо антифриз піддався розведенню, після усунення проблеми його потрібно повністю замінити. Такий склад не зможе ефективно виконувати покладені на нього функції. Перед заміною антифризу потрібно промити систему. Для цього потрібно запустити двигун, щоб машина трохи прогрілася. Потім слід почекати, поки двигун охолоне, та злити рідину. Наступний крок – використання очищувального складу.
Виробники пропонують різні засоби, що різняться способом застосування. Тому рекомендується уважно ознайомитись з інструкцією. Після завершення процедури необхідно заповнити систему антифризом.Воду можна використовувати тільки в теплу пору року, якщо під рукою немає спеціального засобу. Але це правило діє виключно щодо старих моделей машин.
Сучасні автомобілі чутливіші до якості складу, тому при застосуванні «нестатутної» рідини не завжди заводяться.На запитання, чи можна використовувати воду замість антифризу взимку, усі фахівці одностайно відповідають негативно. Якщо на вулиці стоїть мінусова температура, то рідина просто замерзне. У найкращому разі виникнуть складності із запуском машини, у гіршому – бачок, якщо в нього залита вода, може розірвати.